Wil je weten of jouw bedrijf voorbereid is op een crisis?

De UP Quickscan

“Wil je weten of jouw bedrijf voorbereid is op een crisis? Doe dan nu de UP Quickscan.”

Waarom? Omdat de vraag niet is óf er een crisis komt, maar wanneer. En als het erop aankomt, dan moet je weten wat je te doen staan om reputatieschade te voorkomen.

Veel organisaties denken nog steeds dat een crisis hen niet zal overkomen. Ze bereiden zich niet voor op eventuele problemen. Als de nood aan de man is, is de kans groot dat ze wegduiken of onder stress de verkeerde dingen doen.

Juist in het begin van een crisis is vaak nog niet duidelijk wat er precies aan de hand is. Toch is het belangrijk om meteen in actie te komen. De eerste uren van een crisis zijn beslissend voor de beeldvorming. Als de media en het publiek eenmaal hun mening hebben gevormd, dan is het moeilijk die nog te veranderen. Daarom is het cruciaal een goed crisiscommunicatieplan klaar te hebben liggen zodat je snel en adequaat kunt reageren.

De UP Quickscan is ontwikkeld om organisaties inzicht te geven in de kwaliteit van hun crisiscommunicatie en mogelijke verbeterpunten.

 

 

/10

UP Quickscan Crisiscommunicatie

1 / 10

Is het crisisdraaiboek in het afgelopen jaar nog bijgewerkt?

2 / 10

Weten de leden van het crisisteam wat hun exacte rol, taken en verantwoordelijkheden zijn?

3 / 10

Staat er een crisisteam klaar dat meteen in actie kan komen?

4 / 10

Ligt er een crisisdraaiboek klaar?

5 / 10

Weet je welke in- en externe partijen op de hoogte moeten worden gesteld/gehouden?

6 / 10

Zijn in het draaiboek verschillende scenario’s opgenomen?

7 / 10

Is er iemand aangewezen die de pers te woord staat bij een externe crisis?

8 / 10

Zijn er templates beschikbaar voor bijv. een persbericht, een omgevingsanalyse, of een Q&A?

9 / 10

Is het duidelijk wie er verantwoordelijk is voor de interne en externe crisiscommunicatie?

10 / 10

Ligt het vast welke communicatiekanalen in welke situatie ingezet worden?

Graag sturen wij je per mail een overzicht van de vragen en gegeven antwoorden. Je kunt hiervoor gebruikmaken van het onderstaande formulier.

Met hartelijke groet,

Ons privacy statement is van toepassing op al onze online diensten.

Je score is

0%

Meteen doorpakken

Heb je behoefte aan een uitgebreide scan van jouw bedrijf. Maak dan een afspraak voor de UP Quickscan Live.

  • Wil je aan de slag met crisiscommunicatie, maar weet je niet waar je moet beginnen?
  • Weet je niet of jouw crisiscommunicatieplan wel de juiste insteek en onderdelen bevat?
  • Heeft je crisiscommunicatieplan niet gewerkt bij vorige issues of crises?
  • Heb je geen tijd om met crisiscommunicatie aan de slag te gaan?
  • Wil je crisiscommunicatieplan laten checken door een professional?

Met de UP Quickscan Live ben je in 3 uur weer in control. Je krijgt grip op een eventuele crisis en leer hoe je deze succesvol aanpakt zodat je er sterker uit komt! Daarbij gebruik je communicatie en media om je reputatie te versterken.

Resultaat van de UP Quickscan Live

  • Direct inzicht in de risico’s die jouw organisatie loopt
  • Een goede basis voor je crisiscommunicatiestrategie
  • Concrete adviezen voor het verbeteren van je crisiscommunicatieplan
  • Inzicht in de ontbrekende kennis binnen de organisatie

We komen persoonlijk bij je langs om ervoor te zorgen dat jouw organisatie goed voorbereid is op een (reputatie)crisis. We maken een stappenplan waarmee je direct aan de slag kunt. Met begeleiding van onze crisiscommunicatie experts helpt UP je om jouw organisatie op een crisis voor te bereiden.  De resultaten van de UP Quickscan vormen een rapportage die in vogelvlucht zicht geeft op de mate waarin jouw organisatie is voorbereid op een crisis. Zo zie je welke onderdelen

Vraag een quickscan aan

"*" geeft vereiste velden aan

Naam*
Toestemming verwerking persoonsgegevens.*
Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Astrid Lakeman

Lakeman bewindvoering Astrid Lakeman - Lakeman Bewindvoering

“Als curator heb ik een zwijgplicht over zaken die ik behandel. In één specifieke zaak had ik veel last van negatieve en onjuiste berichtgeving in de media. Het werd een eenzijdig verhaal, wat veel mensen als waar aannamen. Wekelijks werd ik benaderd door journalisten naar mijn verhaal, ik wist niet meer wat ik moest zeggen tegen ze. Maureen heeft alle contacten met de media van mij overgenomen en dit heeft mij veel rust gegeven. Maureen is een mooi mens die meteen hulp biedt als dat nodig is. Ik kan het iedereen aanraden om met haar in zee te gaan.”