Mijn doel is om van UP een full service bureau te maken gespecialiseerd in reputatie versterking en crisiscommunicatie

‘Van crisis naar kans’ BAAZ Magazine

De afgelopen jaren heeft Maureen zich beziggehouden met allerlei soorten vraagstukken op het gebied van communicatie en reputatiemanagement. Ook heeft ze heel wat crisissituaties in goede banen weten te leiden. Het valt haar op dat veel organisaties niet goed voorbereid zijn op een crisis. Als er een probleem is, verwachten ze al snel dat het wel weer overwaait. Dat is niet realistisch. De vraag is niet of er problemen komen, maar wanneer. Daarom kun je er maar beter op voorbereid zijn. Met goede crisiscommunicatie, kun je eventuele reputatieschade tot een minimum beperken en de situatie zelfs in je voordeel ombuigen.

Maureen: “Toen ik in oktober 2014 als zelfstandig ondernemer startte, had ik een plan. Ik wilde organisaties helpen met mijn ervaring en kennis van in- en externe communicatie. Achteraf besef ik dat ik er destijds redelijk blanco in ben gestapt. Pas na een paar jaar ondernemen, weet je wat er allemaal bij komt kijken. De afgelopen jaren heb ik met mijn bedrijf het nodige meegemaakt; van krimp tot behoorlijke groei. Ik heb stormachtige tijden meegemaakt, maar bleef als een boom rechtop staan. Tegelijkertijd leerde ik ook hoe belangrijk het is om soms met de wind mee te bewegen.

Lees het volledige artikel verder op:

BAAZ ‘Van crisis naar kans’