Persvoorlichting
Media-aandacht kan een organisatie of product maken of breken. Persvoorlichting is dan ook van groot belang om een goede relatie met de media op te bouwen. Niet alleen met journalisten, maar ook met je volgers op social media. Hierbij helpt het om stelselmatig betrouwbare, open, eerlijke en transparante berichten te verspreiden.
Een persvoorlichter is een strategisch communicatie-expert die verantwoordelijk is voor de externe communicatie van de organisatie. Het voornaamste doel hiervan is het beschermen en versterken van de reputatie van het bedrijf en het beperken van negatieve publiciteit. Daar komt veel kijken. Wat zeg je wel en wat zeg je niet? Welke issues spelen er? Wat zijn de belangen en gevoeligheden? Voor de camera of live op de radio heb je maar één kans om het goed te doen. En zonder een goede voorbereiding kan het dan flink mis gaan. Een mediatraining kan hier al bij helpen, en soms is er meer nodig.
Jarenlange ervaring in persvoorlichting
UP weet zich in korte tijd in te werken in de organisatie en de visie en werkwijze eigen te maken. Door jarenlange ervaring met communicatie en persvoorlichting weten we als geen ander hoe de media te werk gaan. Samen met onze partners heeft UP een groot netwerk van contacten in het medialandschap en is op de hoogte van de enorme diversiteit aan kranten, tijdschriften, vakbladen, televisie- en radiozenders, websites, bloggers en vloggers die je kunt benaderen om de boodschap onder de aandacht te brengen.
De persvoorlichter kan ook adviseren over het pers- en mediabeleid en hoe je daarvoor het internet en sociale media kunt inzetten. Professioneel, integer, flexibel en doortastend. Vanzelfsprekend hoort daarbij het schrijven van professionele persberichten.
Na het eerste contact bespreken we het doel waar u de interim persvoorlichter voor nodig heeft en wat u wilt bereiken. Het kan gaan om versterking van de afdeling of de vervanging van een collega, maar ook voor de inzet voor een bepaald project of een specifieke campagne.